انتخابات 1396

به امید پیروزی جبهه حق.......

انتخابات 1396

به امید پیروزی جبهه حق.......

تایید صلاحیت روحانی

دوشنبه, ۲۸ فروردين ۱۳۹۶، ۱۲:۱۷ ب.ظ

در حالی که سخنگوی شورای نگهبان ایران صراحتا گفته است هیچ تضمینی نیست یک رئیس جمهور مستقر برای دوره دوم انتخابات هم تایید صلاحیت شود، برخی چهره‌های سیاسی رد صلاحیت احتمالی حسن روحانی برای انتخابات ۹۶ را «بعید» می‌دانند و می‌گویند کسانی که چنین موضوعی را مطرح می‌کنند، «درک درستی از سیستم سیاسی کشور ندارند.» انتخابات ریاست جمهوری ایران قرار است در اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۶ برگزار شود.

روز چهارشنبه ۱۵ دی ماه عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان ایران در گفتگو با وب‌سایت «مشرق» گفت: «هیچ تضمینی نیست که رئیس جمهور مستقر دوباره تایید صلاحیت شود.»

آقای کدخدایی در پاسخ به این پرسش که «امکانش هست که یک نفر از نظر شورای نگهبان در دوره ریاست جمهوری‌اش شرایط لازم را از دست بدهد و برای دوره بعد تایید صلاحیت نشود؟» گفت: «قانونا شورای نگهبان در همه ادوار صلاحیت روسای جمهوری مستقر را هم دقیقا بررسی کرده است. حالا در این چند دور گذشته نتیجه مثبت بوده است. این رویه قانونی و همیشگی شورای نگهبان بوده و طبیعتاً همیشه هم اجرا خواهد شد.» 


عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان ایران

بحث رد صلاحیت احتمالی حسن روحانی برای دور دوم انتخابات ریاست جمهوری از مدت‌ها پیش در فضای رسانه‌ای ایران مطرح شده و این موضوع تا جایی پیش رفت که واکنش رسمی دولت را در پی داشت. روز سه‌شنبه ۱۴ دی ماه، محمد باقر نوبخت، سخنگوی دولت در پاسخ به سئوالی درباره موضوع رد صلاحیت احتمالی حسن روحانی در انتخابات آتی گفت: «این حرف حرف پوچ و بی‌ربطی است.»

  • علی اکبری

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی